Äntligen ledig!!!

De senaste veckorna har varit väldigt jobbiga, främst i köket, men även att vi skulle ha teoriprov sista dagen innan
vi blev lediga. Det hade kanske inte gått att se på mig att jag var stressad, men ibland kändes det som att jag skulle
få magsår, men nu har det gått över.

Anledningen till det är att jag klarade provet!!! helt jävla underbart kändes det när jag fick höra det, var orolig att jag skulle behöva ta hem böckerna och läsa under lovet.

Så nu är det bara och vänta tills efter nyår, då blir det uppföljning med arbetsförmedlingen.
Om det inte finns några förhinder så får jag fortsätta läsa till kock.

För dom som inte vet det än, så har jag bara läst till ekonomi/köks-biträde än så länge.
Så nu börjar allvaret, med massor med prov, projektarbeten och liknande.

Nu är det bara två dagar kvar till julafton, det ser man ju fram emot som vanligt.
Sen väntar några dagars festande innan skolan börjar igen, tänkte som omväxling
faktiskt försöka ta mig ut på stan. Måste bara hitta några festprissar som vill följa med.
Någon som är intresserad?

För några dagar sen så fick jag ju ett uppdrag av en galen kvinna, som ville att jag skulle planera en tre-rätters middag till nyår. En kock får aldrig nån vila verkar det som =P Tack vare mamma så har jag förrätt och varmrätt klart, måste bara få ihop en efterrätt också, så ska jag skriva ner det så fort som möjligt.

Det lät så pass gott så det vore faktiskt kul att få laga maten också, men det får väl bli vid ett annat tillfälle.

Sist så vill jag säga att jag är väldigt stolt över min lillasyster som har förstått att det är fel att stjäla.
Det verkar som att jag har gjort nånting rätt när hon växte upp allafall =)

//Robin - Ekonomibiträde - snart kock.

Kommentarer
Postat av: annie

grattis! :D

åh förresten, vilken lillasyster? :p

2008-12-23 @ 13:25:07
URL: http://anystroom.blogg.se/
Postat av: Nellie

Men nu tror dom att det var jag som stal, och inte tre av mina kompisar. Men det var mig dom fick en utskällning av. Kram.



PS. Skulle aldrig stjäla nåt! DS.

2008-12-23 @ 14:55:44
URL: http://nixxi.blogg.se/
Postat av: Elle

Grattis till att du klarade provet! Det ska bli väldans roligt att läsa vad det är för rätter du har komponerat ihop, hoppas det är något ganska lätt i allafall, min kunskap bland grytor och lock är inte dom bästa. Men det kan ju vara roligt med en utmaning :).

2008-12-23 @ 21:34:16
URL: http://elliiicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0