Fy fan va ja é bra!

Idag var det matlagningsprov på skolan, och jag klarade det!!!

Det var lottning på morgonen vilka rätter man skulle få tillaga, och hur mycket tid man hade på sig.
Jag blev tilldelad att laga:

1. Biff a lá Lindström med skysås, kokt potatis och lingon.
2. Fransk löksoppa.

Jag minns inte i vilka kategorier, men jag fick betygen 7, 7 och 8, för en sammanlagd poäng på 22 av 30.
Det var några småsaker man inte tänker på som outbildad som kunde varit bättre.

Skyn var för simmig, dvs tunn, och biffen kunde ha delats upp i 2 små istället. Tallriken skulle ha varit varm när den serverades, men den kalla lingonsylten kylde ner den. Jag skulle visst ha serverat den a Part, alltså i en skål bredvid.

Men jag är ändå stolt, jag fick godkänt när det gällde att laga mat! Kan ni fatta det?

Nu är det bara teorin kvar, sen är jag biträdande kock, och kan fortsätta utbildningen till riktig kock.

Just ja, jag fyller år på söndag =)

All ev. uppvaktning välkomnas varmt!

Ha det bra allihopa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

grattis grattis min duktiga son Kram Mamma

2008-11-27 @ 16:51:54
Postat av: Kikki

Grattis Robin till att du lyckades så bra på provet.

2008-11-28 @ 23:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0