Oj, vad många stammisar!

Jag blir verkligen förvånad över att det är 2-3 st som faktiskt är inne och kollar på bloggen varje dag. Vore trevligt om jag visste vilka ni är.

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade, jag har haft ganska mycket att göra när det gäller skolan, tiden går verkligen fort.
Det är runt en och en halv månad sen sist, vecka 9 av 50 på utbildningen, och jag känner mig relativt säker på att jag kommer klara proven för att komma in på själva kockutbildningen. Än så länge är det ca 4 veckor kvar på Ekonomibiträde.

Det är sjukt mycket att göra på dagarna, mellan 3-5 rätter per dag, än så länge har vi sysslat med bl.a styckbitar av nöt, köttfärs, grönsaker, desserter, kyckling, fisk och buljonger. Lärarna är bra på sitt sätt. De andra klasserna är trevliga.
Jag trivs verkligen, och vägrar misslyckas på proven. Det känns verkligen som att jag har hittat rätt.

En del saker har hänt sen sist kan man väl säga. De flesta av mina vänner har flyttat från Brunflo.
Vilket är otroligt trist, med tanke på att jag inte har så många bekanta.

Jag har gått ner 7 kg, vilket är en hyfsad bedrift. Bara 25-35 kg kvar till målvikten. Vet inte vad min idealvikt ligger på, jag har inte varit där på nästan 10 år. Men det viktigaste är att mina njurvärden och mitt blodtryck sjunker, så kanske jag hinner njuta av livet.

Sen har vi ju alla dessa bombhot, någon måste verkligen ha sjuk humor som gör något så skrämmande som att lägga ut en bomb på allmän plats. Hoppas verkligen dom som gör det åker fast, och att inga fler fortsätter med samma sak.

Depressionen har inte återkommit allafall, vilket jag är glad för. Hur kan den göra det när allt går som på räls för en gångs skull?

På kärleksfronten händer det inget, men det är bara att vänta, till slut händer det nog. Om inte, så var det väl inte meningen.

Jag hittade ett bra citat som piggar upp i såna situationer:

"You can’t make someone love you, all you can do is be someone who can be loved, the rest is up to the person to realize your worth."

Fördelen med att vara utbildad som kock är att man kan få jobb vart som helst i hela landet, så jag får se om jag flyttar efteråt.

Det var allt jag kom på att skriva den här gången, trodde det skulle bli mer, men jag är för förkyld för att tänka för tillfället.

//Robin

Kommentarer
Postat av: inger

va kul för dig att du trivs på skolan =) det syntes att du hade gått ner mycke när jag såg dig L...kram

2008-11-19 @ 05:44:12
Postat av: Kikki

Grattis till viktminskningen. Jag håller tummarna åt dig. Kikki

2008-11-20 @ 11:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0