Dags för en uppdatering

Nu är det bara 19 dagar kvar till jag börjar kockutbildning på Lernia, ska bli så roligt. Men jag är lite orolig för proven man får göra under introduktionen, åtminstone matten, kommer bara ihåg det lättaste. Det löser sig nog, jag brukar underskatta mig själv när det gäller sånt där. Livet flyter på som vanligt på Kompassen, eller inte som vanligt egentligen, stämningen har blivit betydligt bättre, vi skrattar och har kul. Bara förra veckan tror jag det var så kände jag inte ens för att gå dit, men nu vill jag nästan inte gå hem :) Har äntligen storstädat lägenheten med hjälp av mamma (tack så mycket!) Måste se till så det inte blir så illa igen, städa minst en gång i veckan, helst två. Och så handlade jag lite saker som fattades eller behövde bytas ut, som sköljmedel, ny diskpropp, ny diskborste och ny tvättsvamp. Tränandet går också hyfsat, fast jag hade ont i ryggen, så det fick bli idag istället. Jag har kommit fram till att allt löser sig, bara man inte ger upp. Ta allt negativt och gör något positivt av det istället, även om det kan vara svårt ibland. Annars slutar man som en bitter människa utan livslust till slut. Det är ungefär så jag tolkar låten Hit me with your best shot. En låt till livet, ungefär som att vad livet än kastar mot en ska man fortsätta gå framåt. Och till sist vill jag skicka en hälsning till Fredrik, min bror. Hade gärna velat träffa dig, men vi kanske ses i himmelen, om det finns en sådan.

Kommentarer
Postat av: kikki

Bra gjort Robin. Både till kock utbildningen och träningen.

2008-09-13 @ 00:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0